برگی از اقتصاد اسلامی

برگی از اقتصاد اسلامی

هدف از این وبلاگ برداشتن گامی هر چند کوچک در تبیین و فرهنگ سازی برای اقتصاد اسلامی و همچنین اقتصاد مقاومتی است.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

بسیجی کارآفرینمحمد بهمن بسیجی کار آفرینی است که در زمینه ی پرورش ماهی موفقیت هایی را کسب کرده؛ که این پیروزمندی خود را مرهون فرمایشات مقام معظم رهبری می داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کریمه، جوان بسیجی قمی در سال 91 با احداث حوضچه هایی برای پرورش ماهی به جرگه ی کارآفرینان کشورمان پیوست.

 

او در این مسیر فراز و نشیب ها و خاطرات شیرین و تلخی را پشت سر گذاشته تا توانسته در این مسیر موفقیت هایی را از آنِ خود کند.

این جوان بسیجی کارآفرین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کریمه، از تجربیات خود سخنانی گفت که شنیدنی و جالب است.

*خودتان را معرفی کنید.

محمد بهمن هستم، 30 سال سن دارم، متاهل و فارغ التحصیل از دانشگاه چابهار در رشته ی مهندسی شیلات.

*در چه زمینه ای کارآفرین هستید؟

پرورش ماهی، که در این زمینه موفقیت هایی را هم کسب کردم.

*درباره ی کارآفرینی خود به طور کامل توضیح دهید.

در سال 91 کارم را با 120 هزار تومان سرمایه ی اولیه شروع کردم. برای پرورش ماهی ها حوزچه هایی را ساختم که پس از بازدید از این حوزچه ها یک وام 20 میلیون تومانی به ما دادند. که در حال حاضر کار خود را به سمت کاشان، خلجستان و جعفریه گسترش داده ایم؛ همچنین 12 تا 13 حوزچه پیش ساخته نیز در داخل شهر داریم. ناگفته نماند که الان 400 هزار کپور و در زمینه ی ماهی زینتی 10 هزار ماهی وجود دارد.

*در این راستا چه کسانی کمکتان کردند؟

در این مدت آقای زارعی و مهندس طاهری خیلی حمایت و کمکم کردند؛ همچنین دوستان دیگری هم دارم که در زمینه های مختلف بنده را در به ثمر رساندن این پروژه یاری کردند.

*تاکنون در قم سابقه ی پرورش ماهی به این شکل وجود داشته؟

به این شکل خیر، چرا که ما بدون تعویض آب، ماهی را پرورش می دهیم و آب را صد در صد بازیافت می کنیم.

*این شیلات به بهره برداری هم رسیده؟

بله، برای کوی ها، ماهی های 3 دهم گرم ریختیم که در طی 3 الی 4 ماه 70 تا 80 گرم بدون تعویض آب برداشت داشتیم که بدون سابقه است و یک رکورد محسوب می شود.

*مشوق شما در این مسیر چه کسانی بودند؟

برادرانم که البته هیچ یک از آن ها در این زمینه فعالیت نمی کنند.

*سابقه علاقه مندی شما به این رشته به چه زمانی برمی گردد؟

به زمان مدرسه و از همان دوران دبیرستان به کار پرورش ماهی علاقه مند بودم و به همین دلیل این رشته تحصیلی را انتخاب کردم.

*بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی چقدر در راه اندازی این شیلات موثر بود؟

 خیلی موثر بود، چرا که اکثر کارشناسان کار ما را رد کرده و می گفتند این کار شدنی نیست؛ اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همیشه از توانستن، ایستادن و استقامت کردن سخن می گویند؛ با ما این امید را داد که ادامه دهیم.

*یک خاطره بد و یک خاطره خوب از کارتان؟

خاطره بد این که، من این کار را با 120 هزار تومان سرمایه شروع کردم با این سرمایه ی کم مجبور بودم تنهایی کار کنم و حوزه چه ها را بسازم و این واقعا سخت بود.

خاطره خوب، وقتی بعد از 3 ماه ماهی ها را به یک وزن معقول رساندم و توانستم این دستگاه را بسازم تمام خاطرات بد را دور کرد.

*از چه سالی در بسیج عضو هستید؟

از همان دوران مدرسه در بسیج عضو شدم و بعد هم در دانشگاه.

*بسیج را در یک جمله ی کوتاه توصیف کنید.

بسیج یعنی خدمت به مردم

 .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی